مایکل فررو، کارآفرینی از راه صبحانه!!
خیلی از پدر و مادرها از اینکه فرزندانشان علاقهای به خوردن صبحانه ندارند، گلهمند هستند و خیلیهای دیگر نیز اصلا وقت خوردن صبحانه و درست کردن چای و خرید نان تازه و این قبیل کارها را ندارند. شاید بهتر است بگویم حوصله این کارها را ندارند.
اما اگر کمی تغییر در خوراک صبحانه به وجودآید و به قول معروف برای بچهها میز صبحانه را جذابتر کنیم، مسلما خواهید دید اشتیاق کودکان به خوردن صبحانه بیشتر میشود.
پزشکان مهمترین وعده غذایی روز را صبحانه میدانند و حتی افراد چاق را به خوردن صبحان تشویق میکنند. اروپاییان که در صنعت غذاسازی از ما جلوترند دائما در حال معرفی خوراکیهای جدیدند و ما همچنان نان و پنیر و کره را برسر میز صبحانه میگذاریم. هر چند هیچ ایرادی در نان و پنیر و… نیست ولی بهتر است برای خوراندن آن به بعضی از فرزندانتان سفره صبحانه را جذابتر کنید.
این مشکل نه فقط در بین ما که در بین غربیها هم مشهود بوده است. به همین خاطر در دهه ۱۹۴۰ یک شرکت اروپایی، محصول جدیدی به نام «نوتلا» (Nuttella) به کسانی که علاقهای به خوردن صبحانه بهطور سنتی نداشتند، معرفی کرد. تا به امروز تقریبا سه نسل از اروپاییان با خوردن «نوتلا» بزرگ شدهاند. «نوتلا» را «پیترو فررو» که یک کلوچهساز و شیرینیپز بود در شرکت «فررو» تهیه کرد.
در آن زمان براثر جنگ جهانی دوم، کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل «فررو» کاکائو را با فندق برشته شده، روغن کاکائو و روغن گیاهی مخلوط کرد تا یک خوراکی جدید به صرفه برای مالیدن روی نان به نام«پاستا جون دوجا» تهیه کند. در فوریه ۱۹۴۶ میلادی، ۶۶۰ پوند از این محصول فروخته شد.
«فررو» برای اینکه بتواند جوابگوی این همه تقاضا باشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به تولید فندق بپردازند. در سال ۱۹۴۶ «فررو» محصول «سوپر کرم جون دوجا» را تهیه کرد که ارزانتر بود.
این خوراکی آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که سوپر مارکتهای ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند.
کودکان ایتالیایی میتوانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکتها بروند و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچهها را شکلاتی میکردند.
در سال ۱۹۶۴، این خوراکی به «نوتلا» تغییر نام داد و بازاریابی برای آن در خارج از ایتالیا آغاز شد. امروزه «نوتلا» پرطرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمار میرود.
در آلمان «نوتلا» پرطرفدارترین غذای صبحانه است. در ایتالیا و فرانسه نیز «نوتلا» پس از بازگشت از مدرسه در بین دانشآموزان محبوب است. «میچل فررو» متولد ۱۹۲۷ و یکی از میلیاردرهای جهان، اکنون مالک شرکت فررو است.
«میچل فررو» ایتالیایی در سال ۲۰۰۲ شکلاتسازی Ferrero SPA، یکی از بزرگترین شکلاتسازیهای اروپا را با فروش ۴ میلیارددلار در اختیار خود گرفته است.
از مارکهای معروف این شرکت Ferrero Rocher، Nuttella و همچنین Kinder Eggs یا همان تخممرغ شانسی را میتوان نام برد. تخممرغ شانسیهای «فررو» در سال ۱۹۷۴ روانه بازار شد. تخممرغ شانسیها شکلاتی هستند و داخل آنها اسباببازی مخصوص کودکان قرار دارد که معمولا جنبه کلکسیونی برای بچهها دارد و همین باعث میشود که مدام به خرید آنها علاقه پیدا کنند. هر چند طعم خوشمزه آنها را نیز نباید فراموش کرد.
منبع: biznews
این وبلاگ دربرگیرنده مطالب مختلفه و گاهاً بر اساس مطالب علمی بارگذاری میشه. دوستانی که به این محل سرک میکشن ازشون ممنون میشم اگه نظرشونو بنویسن